петак, 24. децембар 2010.

Naš grad, čist grad

Kao i svakog jutra krenuo sam na posao stim što je jedina promena bila u rutini to da su me kola izdala, tako da sam morao da krenem peške posle ko zna kog vremena.
Krećući se ulicama svog grada, primetio sam da i nije preterano čist,lep a mogao bi biti. Prvo što mi je zapalo za oko su razni oglasi a i reklamni posteri pojedinih političkih partija. A ono što se posebno ističe su umrlice, kojih ima na sve strane, gde god da se okreneš. 
U redu razumem potrebu za umrlice da se zalepe na pojedinim mestima u gradu ali svuda, to je preterivanje. Nisam siguran ali sam načuo da za to postoje posebna mesta u gradu, ali izgleda da to kod nas nije regulisano zakonom gde se sme lepiti a gde ne. Isto važi i za razne oglase, svi ti  papiri izlepljeni po banderama, fasadama kuća i stambenih zgrada, stoje kao ružni dodatak koj će posle nekog vremena odpasti i pretvoriti se u otpad koji niko neće skloniti, očistit. Tu i tamo se nalaze razbacen flaše i kese, koje vise po parkovima u raznim bojama. Neki bi rekli da komunalno ne radi dobro svoj posao, ja bih odgovarao na to da ni armija komunlanih radnika ne bi mogla da počisti koliko mi možemo da zaprljamo.
Naravno grafiti, sa kojima pojedinci ispoljavaju svoje ,,umetničke sposobnosti" da svojim švrljanjem 


pokažu neki bunt a čak i ,,patriotizam" i ljubav prema mestu u kome žive.
A lep nam je grad, na lepom mestu, zašto ga ne bi smo učinili još lepšim, jer ostaje nama i mlađim generacijama. Kažemo da smo spremni za EU da smo čak bolji od njih i da bi oni nama trebalo da se priključe (bilo nekada), zašto se onda ponašamo prema našem gradu i državi kao da je tuđa a mi smo ovde podstanari, samo privremeno.
Imam prijatelja koji je skoro došao iz Holandije grad Harligen severa zemlje, mada nije bitno koji je grad, bitno je to da stanovnici vole svoj grad, čuvaju i održavaju a ono što je i najbitnije, sama država ih stimuliše da recikliraju otpad.
Zašto to ne bi smo i mi sproveli kod nas? Nije ništa komplikovano. Sve je to stvar kućnog vaspitanja i mentaliteta.
Čuvajte svoj grad kao što čuvate svoj dom, to je jedino što treda da se uradi da bi naš grad posao lepši i čistiji.
Evo nekih slika tog grada iz Holandije.

0 коментара:

Постави коментар

Blogger news

Pažnja

Creative Commons лиценца
Ово Neke moje stvari - Blog , чији је аутор Milos MIladinovic, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Без прерада 3.0 util.Unported .
Засновано на делу на nms-s.blogspot.com.

Blogger templates