уторак, 25. јануар 2011.

Mozila - Alatka protiv online praćenja

Po preporukama sadržanim u predlogu Federalne Trgovinske komisije, Mozila je ponudila detaljnu specifikaciju načina na koji Firefox a i ostali web pretraživači mogu da spreče stranice na webu od praćenja njihovog online ponašanja i navika u svrhu navodnog ciljanog reklamiranja.

Upotrebom Moziline " Do-not-track" tehnologije, informacije sadržane u mrežnim paketima koji se šalju iz pretraživača signaliziraju određenom web sajtu da osoba, odnosno korisnik, ne želi da bude praćena. E tu nastupa teži deo priče:  naterati same sajtove i ljude koji njima upravljaju, da sarađuju.

Mozilin globalni vođa odeljenja za privatnost i javne polise Alex Flower, je izjavio da uz pomoć ovog mehanizma pretraživač web sajta na preference tokom uspostavljanja sonove komunikacije koristeći uobičajni Hypertext Transver Protokol (HTTP). I on se složio da je kooperacija sajtova ključna u tome dali će sistem uspešno funkcionisati ili ne.

Iako Mozila, po sopstvenim navodima, od samog početka ističe zaštitu privatnosti korisnika na internetu kao jedan od svojih visokih pririotetnih ciljeva, pitanje praćenja i analize ponašanja na internetu je donekle u sivoj zoni. Ono što jedni vide kao najgori mogući primer korporativne nametlivosti i zadiranja u lične podatke tj navike korisnika, drugi vide kao efikasan i koristan način, za servisiranje prilagođenih i relevatnih reklama.

U ovoj priči Mozila nije sama, pa se, prema navodima Wall Street Jornual-a i od Google-a očekuju da u najskorije vreme objavi alatku namenjenu čuvanju privatnosti pod nazivom "Keep My Opt-Outs" koja će korisnicima omogućiti da se trajno odjave iz sistema praćenja reklama većeg broja kompanija.

0 коментара:

Постави коментар

Blogger news

Pažnja

Creative Commons лиценца
Ово Neke moje stvari - Blog , чији је аутор Milos MIladinovic, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Без прерада 3.0 util.Unported .
Засновано на делу на nms-s.blogspot.com.

Blogger templates